SPORT

PREVENIREA ACCIDENTARILOR SPORTIVE

Ai fost accidentat si vrei sa previi revenirea unei vechi probleme? Suferi de o accidentare si vrei sa te recuperezi in cel mai scurt timp posibil pentru a reveni la activitatea ta sportiva? Avand in vedere ca oferim si asistenta kinetoterapeutica sportiva, avem datoria de a va prezenta elementele de baza pe care trebuie sa le cunoasteti inainte de practicarea activitatilor sportive, de orice tip. Va punem la dispozitie metode, tehnici si materiale unice in Iasi si intreaga zona a Moldovei.

Accidentarile sportive pot surveni ca si consecinte ale unei conditii fizice slabe, traumatism sau suprasolicitare, fie ea ligamentara sau musculara. Inainte de a incepe practicarea unui sport, este de o importanta deosebita sa initiem o rutina de miscare si sa mentinem o conditie fizica buna. Indata ce corpul a atins o conditie fizica buna, el poate rezista deselor solicitari la care este supus in timpul unui joc sportiv. Pentru a evita suprasolicitarea musculara, pauzele multiple sunt recomandate. Deasemeni recomandam o pauza de la activitatea sportiva uzuala si trecerea la un nou tip de activitate sportiva pentru o perioada de timp. Un alt aspect foarte important este vizita la medic inainte de inceperea unui program nou de exercitii, mai ales daca ati depasit varsta de 40 de ani sau suferiti de o afectiune medicala cronica, precum o boala cardiaca, diabet sau artrita.

 

 

REGULI DE BAZA IN PREVENIREA TRAUMATISMELOR SPORTIVE

 

  • Trebuie sa executati incalzirea si racirea cu miscari si activitati lente si gentile, cum ar fi mersul pe pista, iarba sau pe banda de alergat. Stretching-ul (intinderea) trebuie executat cu miscari lente si mentinute pe o perioada de timp, si niciodata cu miscari bruste; acestea putand rezulta in noi traumatisme.

 

  • Cresteti progresiv intensitatea si amplitudinea exercitiului pe care urmariti sa-l realizati. Nu incercati sa grabiti procesul, crezand ca se poate ajunge la o amplitudine maxima peste noapte. Acordati-va timpul pentru a invata tehnicile corecte din sportul ce urmeaza sa-l practicati (ex. lovitura de atac a mingii in volei sau lovirea corecta a mingii de fotbal). 

 

  • Recomandam ca cel ce practica un tip de sport sa se asigure ca restul participantilor se afla la un nivel de aptitudini sportive similar cu al sau. Contrar, puteti risca o suprasolicitare in compensare ce poate rezulta intr-un traumatism.

 

  • Asigurati-va ca purtati echipamentele adecvate si ca le folositi corect. Purtati incaltaminte cu sustinere buna si bine captusita pentru alergare, aerobic si mers. Intodeauna purtati casca de protectie in cazul ciclismului, patinajului pe rotile, skateboarding-ului si altor activitati asemanatoare. Ajustati scaunul si ghidonul bicicletei pentru o potrivire ideala corpului vostru.

 

  • Schimba mereu activitatile pentru a te asigura ca lucrezi mai multe grupe musculare si nu produci un dezechilibru in dezvoltarea armonioasa. De exemplu, alterneaza zilele de ciclism, cu mersul, aerobic, fotbal sau inot. Acesta este numit cross-training (antrenament incrucisat/intercalat).

 

  • Daca singura ta sansa de a exersa este foarte devreme dimineata sau seara cand deja se intuneca, asigurati-va protectia. Alergatorii, ciclistii si majoritatea celor ce aleg activitatile sportive tipic urbane trebuie sa poarte benzile fluorescente pe haine si echipamentele folosite, dar mai ales trebuie sa respecte regulile zonelor si drumurilor alese pentru desfasurarea activitatilor preferate. De asemeni, fii constient mereu de ce se intampla in jurul tau, astfel mp3 player-ele cu muzica la volum tare pot sa te transforme in tinta unui accident daca locul in care ai ales sa alergi este pe strada. Recomandam exercitiul fizic la interior sau in spatii special amenajate atunci cand este intuneric.

 

 

Acum puteti cere ajutorul unui specialist ce va poate indruma nu numai in executia corecta a tehnicilor sportive si de prevenire ale accidentarilor, dar si spre activitatea sportiva cea mai potrivita pentru dumneavoastra. Kinetoterapeutul poate trata din timp un traumatism, iar prin educatie corecta, poate impiedica reaparitia accidentarilor. Statisticile confirma faptul ca cei care 'joaca dupa reguli' in activitatile sportive scad sansele de accidentare pana la 40-50%. Un om informat va fi mereu cu un pas mai aproape de o sanatate buna!

 

 

 

Materialele postate pe website pot fi preluate doar cu mentionarea sursei. Pentru colaborari va rugam sa utilizati sectiunea CONTACT.